Monday, September 2, 2013

Berkasih pada yang sayang... Bercinta pada yang sudi....

Assalamualaikum lovers... and haters.... 

Berbicara pasal kasih sayang... cinta... hati... perasaan.. jiwa... raga... semua tu berlaku atas kehendak Dia jua seadanya.  Hakikatnya, cinta itu x semestinya memiliki.. Tapi hakikatnya juga, kalau x berusaha memang sampai bila2 juga kiter tak mampu memiliki.  Hendak seribu daya... kan?



Cinta itu luas maknanya... Sayang itu seribu satu rasa yang mengundang seribu satu perasaan... bahagia... kecewa... asam garam dalam hidup berkasih sayang.  Yang menjadi rencah hidup sehingga hujung nyawa kita.  Perasaan itu juga, muncul tanpa diundang.  Bagi aku, semua itu takdir.  Itu yang tertulis di lauh mahfuz setiap manusia.  Siapa... Bila... Kenapa... Di mana... Bagaimana.. Semua jawapan itu telah tertulis di lauh mahfuz. Indahnya perasaan bila dicinta dan disayangi oleh orang yang kita sayangi.  Satu perasaan yang didamba oleh semua manusia.  Termasuk aku.  Yang masih tercari-cari erti menyayangi dan disayangi.  Yang masih tercari-cari siapa yang sudi berada di pelabuhan cinta aku.  Yang mampu membawa rasa cinta aku hingga ke Syurga.  Tapi ia tidak pernah mudah bagiku.  Ia tidak pernah muncul seperti yang aku harapkan.  Kekecewaan, terluka sentiasa menemani sudut ruang hatiku.  Sampai bila?  Hanya Allah yang tahu.  Aku kira itu dugaan buatku.  Hamba Allah yang sentiasa mencari yang terbaik untuk hidupku.  Hamba Allah yang punya hati dan perasaan seperti mereka-mereka.  Bukan aku pinta untuk memilih jalan yang begini.  Bukan aku pinta takdir sebegini.  Telah ku usahakan yang terbaik.  Kini ku hanya mampu berdoa.  Untuk bertemu insan yang mampu menerima cinta tulus hati ini dan menghargai segala rasa kasih sayang yang aku beri.  Wahai Adam yang bakal menjadi Imam dalam hidupku,  aku wanita dari tulang rusukmu yang takkan pernah jemu untuk menunggumu. 









No comments:

Post a Comment